Hemsidor

Vad är ett Webinar? Webbseminarium Förklarat!

Vad är ett Webinar? Webbseminarium Förklarat!

Webinarier gör försäljning med mycket förklaring lätt, eftersom de följer värdefulla kontakter längs deras kundresa och etablerar dig som en strategisk rådgivare och pålitlig partner. I den här artikeln får du lära dig exakt vad ett webbseminarium är och hur du kan ta reda på mer. Webbseminarier hjälper till att dela information och behålla kunder Ett webbseminarium är ett seminarium som hålls digitalt. Här förmedlar en professionell inom sitt område sina specialistkunskaper via bild och ljud. Detta ger potentiella kunder och kunder ett uppskattat, tydligt mervärde och stärker förtroendet. För företag är webbseminarier kostnadseffektiva och precisa marknadsföringsverktyg. De levererar värdefullt…
Läs mer
Hur Viktiga är Arbetsflöden i ditt CRM-System?

Hur Viktiga är Arbetsflöden i ditt CRM-System?

Om din företagsstrategi är kundcentrerad och du strävar efter en motsvarande hög kvalitet på din kommunikationsförmåga är automatiserade processer - arbetsflöden - mycket viktiga. I denna artikel går vi igenom varför. Customer Relationship Management (CRM) är en del av en företagsstrategi som i allt högre grad är inriktad på potentiella och befintliga kunder: Den fokuserar på att bygga, utveckla och underhålla varaktiga kunder relationer. Syftet är att öka värdet på företaget eller affärsrelationen som kunden uppfattar. Detta uppnås med relevant, värdefullt innehåll, men också genom hög lyhördhet, ett personligt tillvägagångssätt och säkert datautbyte. Att implementera denna strategi innebär för företag…
Läs mer
Att Förstå Kundresan: Följ Kundupplevelsen

Att Förstå Kundresan: Följ Kundupplevelsen

Kundresan, även känd som köparens resa eller kundupplevelse, beskriver en process i tre steg inom inbound marketing som köpare alltid går igenom innan de registrerar sig för att välja en produkt eller tjänst. Den består av uppmärksamhetsfasen, övervägandefasen och beslutsfasen. Läs hur kundresan hjälper dig att framgångsrikt tilltala besökarna på din webbplats och helst förvandla dem till kunder och fans. Definition av kundresan Kundresan är informationen och beslutet -tillverkningsprocess mellan en första impuls att köpa och själva köpet. Potentiella kunder använder olika medier och deras innehåll för att få koll på en produkt eller tjänst och att utvärdera olika alternativ…
Läs mer
Bästa Tips för en Livechatt på din Hemsida

Bästa Tips för en Livechatt på din Hemsida

Oavsett om du arbetar inom marknadsföring, försäljning eller kundservice: en livechatt på webbplatsen är idealisk för att generera nya leads eller erbjuda dina kunder bästa möjliga service. Du kan dock bara göra detta om du förbereder dig väl för det. Det är därför vi har sammanställt 7 tips som hjälper dig att skapa din första livechatt - samt tips om vad du bör tänka på när du gör det. Digitalisering av affärsprocesser: vad är en livechatt? En livechatt är ett digitalt verktyg som gör att dina webbplatsbesökare kan komma i direkt kontakt med en av dina anställda och ställa dina…
Läs mer
5 Tips för Interna Länkar – Interna Länkar för SEO [Sökmotoroptimering]

5 Tips för Interna Länkar – Interna Länkar för SEO [Sökmotoroptimering]

För en effektiv sida när det kommer till sökmotoroptimering finns det många faktorer för att lyckas. Utöver bra innehåll spelar optimering en enormt viktig roll. Interna länkar är en sådan optimeringsdel som ofta förbises men som säkerställer en länkad webbplatsstruktur och en bättre rankning av ditt innehåll. I den här artikeln ger vi dig viktiga tips om hur du använder potentialen hos interna länkar för din sökmotoroptimering. 1. Använd relevanta och meningsfulla länkar Interna länkar säkerställer så kallad länkjuice (länkstyrka) mellan sidor och skapar en god länkstruktur på din hemsida. Det är en kombination av olika kriterier, såsom kvaliteten på bakåtlänkar eller…
Läs mer
Innehållsmarknadsföring för din Företagsblogg – Bästa Tips & Råd

Innehållsmarknadsföring för din Företagsblogg – Bästa Tips & Råd

Företag ställs regelbundet inför frågan om hur de ska erbjuda sina kunder mervärde. Samtidigt strävar de efter optimerade försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Denna interaktion erbjuder de idealiska förutsättningarna för ett verkligt kundorienterat förhållningssätt inom marknadsföring och försäljning: företagsbloggen. I den här artikeln ger vi dig tips om hur du bättre anpassar din innehållsmarknadsföring till din målgrupps behov och ökar engagemanget och tillfredsställelsen hos dina användare. Strategisk innehållsmarknadsföring kräver att företag intensivt hanterar behoven och utmaningarna hos sina önskade kunder. Detta är det enda sättet att skapa innehållsmarknadsföring som verkligen når potentiella nya kunder istället för att bara publicera företagsperspektiv. Å ena…
Läs mer
10 Anledningar till att du bör Uppdatera och Förbättra din Webbplats

10 Anledningar till att du bör Uppdatera och Förbättra din Webbplats

En webbplats är nyckeln till alla inkommande marknadsföringsstrategier. Sociala medieaktiviteter och e-postmarknadsföring, värdefullt innehåll publiceras, produkter annonserade, och mycket mer. Och sist men inte minst: leads genererade. Och de förväntar sig särskilt en webbplats som alltid är tekniskt uppdaterad. Eftersom kvalificerade leads endast uppnås genom en kvalificerad och lösningsorienterad webbplats. Det är därför vi har sammanställt en lista med 10 skäl till varför du inte bör fördröja återlanseringen av din webbplats. Låt oss ta en närmare titt på 10 viktiga anledningar till att du ständigt bör förbättra, uppdatera, och återlansera din webbplats. 1. En snabbare ROI Även om din nya…
Läs mer
Omlansering av webbplatsen – Tips för Nylansering av Hemsida

Omlansering av webbplatsen – Tips för Nylansering av Hemsida

Är det dags att fräscha upp, modernisera, förbättra din hemsida, och nå nya kunder online? Då står du inför en omlansering, även kallad nylansering. Ett företags webbplats är ett viktigt marknadsföringsverktyg. Vi klargör vad som ligger bakom en webbplatsnylansering, varför den är relevant för varje företag och hur du kan använda processen närma oss återutgivningen så gott vi kan. Definition: Vad är en nylansering/omlansering av en webbplats? Omlansering av en webbplats är ett mått som används i webbutveckling för att optimera en (befintlig) webbplats. Syftet med nylanseringen är att anpassa en föråldrad webbplats visuellt och funktionellt till gällande standarder. Fokus…
Läs mer
Vad är en Kundpersona (Buyer’s Persona)? Allt du bör Veta

Vad är en Kundpersona (Buyer’s Persona)? Allt du bör Veta

En köparpersona, mest känd som kundpersona eller buyer's persona är en halvfiktiv representation av din idealkund. Den är baserad på verklig data och några välutbildade antaganden om kundens demografi, beteendemönster, motivation och mål. Skillnad mot målgruppen Målgruppen definieras som alla personer du vill tilltala med en marknadsföringskampanj. Detta representerar en delmängd av den totala marknaden och kan kvantifieras mer eller mindre exakt som ett målvärde. Även om du använder sociodemografiska data och användarbeteendemönster för att begränsa din målgrupp, förblir din målgrupp ansiktslös. Detta kan ändras genom att skapa kundpersonas. Vad är en kundpersona? Till skillnad från en målgrupp har en…
Läs mer
De Viktigaste Kriterierna för Tillgängliga Webbplatser

De Viktigaste Kriterierna för Tillgängliga Webbplatser

Känner du till de 7 kriterierna för digital tillgänglighet? Eftersom att EU fortsätter att driva jämställdhet på nätet är konsekvenserna ökat ansvar och skyldighet för företag. Det behövs därför beslut, eftersom EU-direktivet Europeisk rättsakt om tillgänglighet ( EAA ) införlivades i nationell lagstiftning i mitten av 2022 och från juni 2025 tillämpas enligt lag. Ta reda på de viktigaste sakerna för att göra denna komplexa uppgift realiserbar. Digital tillgänglighet: En mångfacetterad utmaning Du letar redan efter lösningar för hur du kan optimera din webbplats och göra den barriärfri. Undrar du vad som verkligen är viktigt? Det finns olika svar beroende på bransch.…
Läs mer